Kunnon hakukoneoptimointi maksaa

Jos yritys tai yrittäjä haluaa tosisaan panostaa hakukoneoptimointiin, kannattaa se ostaa amattilaiselta. Tosissaan panostuksella tarkoitan sitä, että hakukoneoptimointiin voi panostaa esimerkiksi 4000-5000 euroa.

Suomen parhaat hakukoneoptimoinnin ammatilaiset, löytyy Googlettamalla ” Hakukoneoptimointi”.  Suomen tunnetuimpia hakukoneoptimointi yrityksiä ovatkin Tulos ja Estime, jotkä löytyvät luonnollisesti myös tällä tavalla.

Yrittäjä ei halua panostaa hakukoneoptimointiin 4000-5000 euroa

Harva yrittäjä ei ole valmis panostamaan isoja summia hakukoneoptimointiin. Hakukoneoptimoinnin perusasit voikin tehdä itse tai jättää yrittäjälle, joka taitaa homman. Perus hakukoneoptimointi ei maksa 5000 euroa vaan se maksaa esimerkiksi 800 euroa, ja tällä voi odottaa paikallisesti ja tuotekohtaisesti hyviä tuloksia. Varsinkin Niche markkinoilla toimivat yritykset voivat saadaa merkittäviä kilpailuetuja pienimuotoisesta hakukoneoptimoinnista.

Verkkosivuston taso ja tekninen toteutus ratkaisee hakukoneoptimoinnin onnistumisen

Oli sitten kyseessä Tulos Oy:n tekemä 10000 euron hakukoneoptimointi termille ” Mainostoimisto Rauma ” tai meidän Raumalaisen hakukoneoptimointi yrityksen tekemä  hakukoneoptimointi niin yrityksen verkkosivun tekniikan pitää olla sellainen, että se mahdollistaa sen hakukone optimoinnin. Huonosti koodattu tai puutteelista julkaisujärjestelmää käyttävä sivustoa on mahdotonta optimoida. Edes pienen prusjuttujen tekeminen on usein mahdotonta.

 

Hakukoneoptimointi on monen tekijän summa
Hakukoneoptimointi on monen tekijän summa

Verkkotunnuksen eli domainin valinta

” Verkkotunnuksen eli domainin miettiminen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun uutta blogia, yrityksen kotisivua tai vaikka vaan kaverin kotisivua ollaan julkaisemassa.” (Art of Seo 2007)

Verkkotunnuksen valinta voi olla hyvin pulmallinen, koska lähes kaikki sanat ja lyhenteet on käytetty verkkotunnuksiin. Poikkeuksen tekevät organisaatioiden ja tavamerkkien nimet, koska nämä ovat suojattu lailla ja säädöksillä.Ei kannata kuitenkaan vaipua epätoivoon sillä hyviä fi-päätteisiä domaineja löytyy, kunhan jaksaa nähdä hieman vaivaa.

” Verkkotunnuksen eli domainin miettiminen on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun uutta blogia, yrityksen kotisivua tai vaikka vaan kaverin kotisivua ollaan julkaisemassa.” (Art of Seo 2007)

Verkkotunnuksen valinta voi olla hyvin pulmallinen, koska lähes kaikki sanat ja lyhenteet on käytetty verkkotunnuksiin. Poikkeuksen tekevät organisaatioiden ja tavamerkkien nimet, koska nämä ovat suojattu lailla ja säädöksillä.Ei kannata kuitenkaan vaipua epätoivoon sillä hyviä fi-päätteisiä domaineja löytyy, kunhan vaan jaksaa nähdä hieman vaivaa. 

Jatka lukemista ”Verkkotunnuksen eli domainin valinta”

Ostoskorin hylkääminen verkkokaupassa

Ostokorin hylkäämiseen liittyvät ongelmat ovat verkkokaupan keskeisempiä haasteita. Tavoitteena on tietysti välttyä ostokorin hylkäämiseltä asiakkaan ostoprosessin aikana. Ostokorin hylkääminen voi johtua monesta eri asiasta. Syiden pohtiminen pitää suorittaa jokaisen verkkokaupan kohdalla erikseen.

Ostokorin hylkäämiseen liittyvät ongelmat ovat verkkokaupan keskeisempiä haasteita. Tavoitteena on tietysti välttyä ostokorin hylkäämiseltä asiakkaan ostoprosessin aikana. Ostokorin hylkääminen voi johtua monesta eri asiasta. Syiden pohtiminen pitää suorittaa jokaisen verkkokaupan kohdalla erikseen.

Jatka lukemista ”Ostoskorin hylkääminen verkkokaupassa”

Yrittäjä | Älä maksa turhista hakemistopalveluista

Nykypäivänä puhelimyyjät tyrkyttävät yrittäjille erilaisilla hakemistopalveluilla. Myyntiargumentina on usein lisääntyvä verkkonäkyvyys ja sivuston kävijämäärän kasvu.

Lähes pääsääntöisesti tälläiset hakemistopalvelut ovat turhia ja niistää syntyy turhia kuluja yrityksille. Nyrkkisäännöksi kannattaa ottaa, että hakemistoihin kannattaa lisätä vain ilmaiset tiedot ja ilmaiset linkit.

Jatka lukemista ”Yrittäjä | Älä maksa turhista hakemistopalveluista”

Kotisivun valmistajalta vaadittava laadukasta lähdekoodia

Monet yritykset valmistavat kotisivuja, joiden koodien on sekavaa ja huonoa.  Tämä johtuu usein siitä, että asiakas ei osaa vaatia sivuston valmistavalta yritykseltä kelvollista koodia. Tämä johtaa usein sellaisiin tilanteisiin, että asiakas saa näyttävät kotisivut, muttaa niiden taustalla oleva lähdekoodi on puutteellista.

Jatka lukemista ”Kotisivun valmistajalta vaadittava laadukasta lähdekoodia”