Nykypäivänä puhelimyyjät tyrkyttävät yrittäjille erilaisilla hakemistopalveluilla. Myyntiargumentina on usein lisääntyvä verkkonäkyvyys ja sivuston kävijämäärän kasvu.
Lähes pääsääntöisesti tälläiset hakemistopalvelut ovat turhia ja niistää syntyy turhia kuluja yrityksille. Nyrkkisäännöksi kannattaa ottaa, että hakemistoihin kannattaa lisätä vain ilmaiset tiedot ja ilmaiset linkit.
Joissain tapauksissa hakemistopalvelut ovat törkeitä huijauksia. Tästä hyvä esimerkki on Directa, joka onnistuisi huijaamaan satoja yrittäjiä.
Hakemistopalveluihin sijoitetut eurot kannattaisi sijoittaa esimerkiksi eri hakukoneiden hakusanamainontaan. Etupäässä Googlen hakusanamainontaa. Hakusanamainonnassa pystytään asettamaan mainoskamppanjoille tarkat budjetit. Lisäksi hakusanamainontaa pystytään arvioimaan hyvin tarkasti.